.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمدی‌نژاد علیه احمدی‌نژاد

«برخی می‌خواهند یک مکتب سفالی را حاکم کنند و در یک فریب آشکار در رکاب امام معصوم (ع) قرار گیرند و می‌گویند ما از سالکان هستیم، سالک با هنرپیشه لس‌آنجلسی چه کار دارد». این‌ها حرف‌های یک «احمدی‌نژاد» است.
احمدی‌نژاد علیه احمدی‌نژاد
تفاوت او با احمدی‌نژاد دیگری که رئیس دولت است، همین است. او از این که مواضع مشایی، مواضع دولت باشد، ناراضی است؛ به همین خاطر احتمال داده می‌شود که او نیز یک عضو موثر از حلقه‌ای باشد که حامیان پر و پا قرص دیروز احمدی‌نژاد و منتقدان فرهنگی امروزش در آن گرد هم می‌آیند.

با بر سر کار آمدن محمود احمدی‌نژاد، داود احمدی‌نژاد به سمت ریاست دفتر بازرسی نهاد ریاست جمهوری منصوب شد. پستی که گفته می‌شد باید به فردی معتمد رئیس جمهور سپرده شود و رئیس جمهور جدید نیز بر سبیل سلف اصلاح‌طلب خویش، برادر را به این سمت گمارد.

دفتر بازرسی احمدی‌نژاد یکی از نقاط مورد انتقاد اخراجی‌های دولت نهم بود. داود دانش جعفری، وزیر پیشین اقتصاد در خلال سخنان جنجالی روز تودیع خود، به این نکته اشاره کرد: «به قرار اطلاع در قسمت بازرسی رئیس جمهور افرادی نفوذ کرده بودند که جزء ناراضی‌های دستگاه‌ها بودند. عده‌ای هم بودند که صلاحیت پذیرش شغل را نداشتند. به طور مثال معاون اقتصادی بازرسی یک دامپزشک بود. قاعدتا اشراف او به مسایل اقتصادی نمی‌تواند بالا باشد. این افراد با دسترسی محدودی که داشتند، به خود اجازه می‌دادند در مسایل پیچیده گزارش تهیه کنند و با دسترسی آسانی که به مقام بالا داشتند، ذهنیت کارشناسی نشده خود را منتقل کنند».

با این حال هم‌کاری محمود احمدی‌نژاد با برادر خویش در این سمت حساس چندان استمرار نیافت و در میانه تابستان 87، یک سال پیش از آن که عمر دولت نهم به پایان برسد، برادر بزرگ‌تر عذر خدمت را به دلیل توصیه پزشکان و وضعیت نامناسب جسمانی خواست.

برخی از تحلیل‌گران در آن زمان برآن بودند که داود احمدی‌نژاد در اعتراض به نصب کردان برای وزارت کشور از سمت خود کناره‌گیری کرده یا این که برکنار شده است. حتی می‌گفتند «شب‌نامه» هفت صفحه‌ای علیه کردان را وی در صحن علنی مجلس پخش نموده است.

سایت تابناک نیز در آن زمان به شکافی در میان حامیان دولت اشاره کرد و نوشت: «با ‏طرح وزارت کردان، اظهارات مشایی و فیلترینگ سایت توکلی، به ‏نظر می‌رسد اختلافات میان دو طیف از حلقه ‏رئیس‌جمهور که بخشی شامل الهام، صفار هرندی و داود احمدی‌نژاد از ‏یک سو و بخش دیگر شامل رحیمی، کردان، مشایی ‏و ... است، اکنون به مرحله جدیدی رسیده که برادر رئیس‌جمهور ‏نیز در این میان تغییر یافته است».

با این حال به دلیل نزدیکی به انتخابات یا به هر دلیل دیگری این شکاف علنی نشد. داود احمدی‌نژاد نیز بعداً مسئولیت دبیرخانه کمیته پدافند غیر عامل را عهده‌دار شد و تا کنون نیز بر این سمت باقی است. اما وی در تابستان 89، نارضایتی قدیمی خود از انتصاب کردان را علنی کرد: «پنج سال پیش بعضی از آقایان را دیدیم که در گیشه انقلاب نیستند و از اول مخالف حضور آنها در دولت شدم و یکی از آنها نیز فردی بود که مدرک تحصیل اش جعلی بود، چرا باید کسی را به داخل صحنه بیاوریم که مدرکش جعلی است. به همین منظور من اطلاعات این فرد را به افراد و مکانهای مختلف دادم و این کار نیز به خاطر منافع نظام و انقلاب بود».

گفته می‌شود پس از شکل‌گیری و استقرار دولت دهم، جمعی از حامیان دولت در اعتراض به سیاست‌های فرهنگی دولت و به ویژه محوریت مشایی در این دولت، آغاز به شکل‌دهی حلقه‌ای کردند که برنامه‌های خود را برای ریاست جمهوری یازدهم تدوین می‌کند. حلقه‌ای که گفته می‌شود حسین شریعتمداری نقش کلیدی در هدایت آن را دارد و داود احمدی‌نژاد نیز یکی از اعضای آن است.

اظهارات اخیر این برادر در انتقاد از «مکتب سفالی و سالکان خودخوانده» نیز بروز این اختلافات است. ادبیات تند داود، در قبال یار غار برادر خود گویای این واقعیت است: «دیروز این نفوذی‌ها و تفاله‌ها با قرآن سر نیزه کردن به‌دنبال فریب موحدان بودند و امروز اینان در جایگاه خدا نشسته و پیامبران الهی را نقد می‌کنند و مکتب اسلام را هوا می‌کنند».

محمود احمدی‌نژاد نیز در گفتگوی اختصاصی با روزنامه ایران در انتقاد از مخالفان دولت گفته بود: «به چه حقی برخی افراد افترا می‌زنند. ممکن است برادر خود بنده هم باشد. اولاً اولین کسی نیستم که برادرش علیه او اقدام می‌کند، هرکس مسئول کار خودش است، این‌که برخی افراد اظهار نسبت بکنند و بگویند از اطرافیان او هستیم و درصدد سوءاستفاده کردن باشند، باید با آنها برخورد کنند و اگر کسی به این استناد از قانون تخطی بکند مجرم است و باید جواب بدهد».

اختلافات میان این دو برادر آن قدر جدی است که مهرداد بذرپاش در روزنامه خود، با قلم حسین قدیانی به مشایی بتازد و در آستانه برکناری از ریاست سازمان ملی جوانان قرار گیرد. اختلافات این دو نفر به اندازه نصایح حسین شریعتمداری درباره «افراسیاب دولت» به احمدی‌نژاد جدی است.

منبع: فرارو


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.17 seconds.